Mat – Fitness

08/11/2011

Regeneracja w sportach walki

Regeneracja stanowi oczywistą część życia każdego zawodnika/amatora sportów walki. Jest pewnego rodzaju puzzlem, który razem z dietą i treningiem składa się na efekty, dla których to robimy.

Wiele osób uważa, że zwyczajne odpuszczenie treningu w danym dniu można zaliczyć do odnowy ich ciała. Oczywiście taki typ odpoczynku przynosi ulgę dla organizmu i pozwala w pewnym stopniu się zregenerować. Jednak jest to tylko malutki procent, do jakiego Wasze ciało jest zdolne się odnowić.

W punktach poniżej nie wymieniłem snu, gdyż jest to najważniejszy element, o którym wiedzą, mam nadzieję, wszyscy. Przy wytężonym reżimie treningowym powinno się spać 7-8 godzin. Jakość snu można polepszyć (szczególnie u osób, obciążonych stresem) preparatem ZMA w połączeniu z ziołowymi tabletkami tribulusa. ZMA można stosować regularnie, zaś tribulus cyklicznie co 2 miesiące. Niektóre kompleksy potreningowe i witaminowo-mineralne zawierają w swoim składzie odpowiednią proporcję Cynku, B6 i Magnezu, skutecznie zastępując ZMA. W poniższym artykule postaram się przybliżyć najpopularniejsze i najefektywniejsze bodźce, skłaniające Wasze ciało do automatycznej odnowy przed kolejnymi wyzwaniami, czekającymi na macie.
(more…)

Reklamy

02/08/2011

Kilka prostych kroków do świetnej formy i sylwetki

Pamiętacie zapewne jeden z moich pierwszych wpisów, w którym głosiłem, że celem Mat-Ft nie będzie narzucanie Wam surowych reżimów treningowych i żywieniowych. Czasem stopniowe wprowadzenie drobnych modyfikacji w swoje życie potrafi zdziałać cuda, jeśli mówimy o formie fizycznej i wyglądzie zewnętrznym. W dzisiejszym artykule postanowiłem wypisać kilka ważnych punktów, które powinniście przeanalizować i natychmiast wdrożyć do swojej kuchni.
(more…)

08/06/2011

Suplementacja w sportach walki

Filed under: Sporty walki,Suplementacja — Matek @ 10:17 am
Tags: , , , , , ,

Sporty walki z każdym dniem zyskują coraz większą popularność. Rekreacyjnym i wyczynowym trenowaniem zajmują się ludzie z różnych środowisk, uczniowie, pracownicy i osoby, które mają już swoje rodziny. Każda z tych osób dostrzega jak wielkim obciążeniem są regularne treningi na macie i poza nią, kiedy chcąc uzupełnić tygodniowy harmonogram podejmujemy się treningów w zaciszu domowym i na świeżym powietrzu. Sama dieta i 8 godzin snu przy wytężonym wysiłku nie wystarcza, w związku z tym coraz więcej osób sięga po suplementy diety.

Bardzo słusznie. Niegdyś produkty, mające na celu uzupełnienie diety w brakujące składniki były tworzone wyłącznie pod rynek bodybuilderów. W obecnych czasach etykiety na opakowaniach uogólniają listę odbiorców, pisząc- dla osób, trenujących wyczynowo i rekreacyjnie wszystkie dyscypliny sportowe.
(more…)

13/01/2011

Kochamy czekoladę

Filed under: Odżywianie — Matek @ 5:37 pm
Tags: , , ,

Nie zawsze jednak możemy sobie na nią pozwolić. Gdy walczymy z nadwagą, bądź zachowaniem ustalonych z góry reguł żywieniowych nie powinniśmy sięgać po tak duże źródło cukru. Bez względu na to, na jakiej diecie jesteście cukier nie wpłynie na polepszenie jej działania.

Reguły te tyczą się każdego rodzaju czekolad: nadziewane, białe, mleczne, pralinki, galaretki… ale nie gorzkich. Ten rodzaj słodkości polecam z całego serca wszystkim osobom, które mimo pilnowania zasad żywieniowych pałają miłością do słodyczy. Wybierajcie gorzkie czekolady od minimum 70% zawartości kakao wzwyż (aż do 99%). Ze względu właśnie na dużą zawartość kakao naukowcy zalecają spożywanie dziennie około 2 kosteczek gorzkiej czekolady. Jednak moi czytelnicy nie powinni popadać w paranoje i śmiało mogę Wam powiedzieć, że 1, może nawet i 2 paski, jeżeli macie ochotę, nie powinny zrobić Wam krzywdy. Osoby na diecie często się przełamują, atakując lodówkę/barek i tracąc w kilka minut to, nad czym walczyli przez te wszystkie tygodnie/miesiące. Lepiej w takich sytuacjach mieć pod ręką tabliczkę gorzkiej czekolady. Zjedzenie jej będzie mieć mniejszy wpływ na poziom Waszej tkanki tłuszczowej, a dodatkowo może wpłynąć pozytywnie na Wasz stan zdrowia.
(more…)

10/01/2011

Trening dla Pań na idealną sylwetkę

Witam. W dzisiejszej publikacji chciałbym zaproponować świetny, a co najważniejsze- błyskawiczny trening dla Pań, który przy odrobinie samodyscypliny zdziała cuda już po kilku tygodniach stosowania.

Marzy Ci się sylwetka gwiazd, prezentowanych w telewizji i na okładkach gazet? Wystarczy przełamać się w kwestii żywieniowego i treningowego reżimu, a kilka tygodni pracy może zaowocować wyglądem, z którego będziesz dumna przez bardzo długi czas.

Zacznijmy jednak od początku. Postanowiłem ułożyć prosty plan treningowy, który uwzględni mięśnie całego ciała, nie będzie ciężki (co często zniechęca), a co najważniejsze: będzie trwać około 20 minut. Wdrażając ten program do swojego życia rozwiniesz wszystkie mięśnie ciała: klatkę piersiową, nogi, brzuch, plecy, ramiona.
(more…)

05/01/2011

Men’s Health Spartacus Workout 2 tydzień

Ze względów zdrowotnych musiałem zacząć Spartacusa od nowa, w związku z tym wstawka się opóźniła. Z 2gim tygodniem dwie rundy zamieniamy na trzy, jest trudniej, intensywniej i ciężej. Prawdziwa mordęga, pokochacie to!

Po, bądź w trakcie przerabiania drugiego tygodnia już powinniście dostrzec pierwsze efekty: szersze plecy, bardziej wyszczególnione ramiona, barki i brzuch. Dla poprawienia rezultatów spróbujcie w dni wolne od spartacusa robić rozciąganie dla przyspieszenia regeneracji oraz brzuch (wystarczy 10 min ćwiczeń na abs). Z kolei ostatni wolny dzień, który przypadnie w niedzielę poświęćcie na odpoczynek.
(more…)

08/12/2010

Planujcie swój trening

Filed under: Sporty walki,Treningi — Matek @ 1:22 pm
Tags: ,

Planowanie treningu jest kluczem do zrealizowania go w 100% Zapewne często słyszeliście w Waszych klubach/siłowniach rozmowy w stylu: co dziś robisz? – nie mam pojęcia, może klatkę i biceps? Innym razem dana osoba podejmowała się treningu, by po 15 minutach złapać się za głowę z pytaniem: i co by tu dalej poćwiczyć?

Dni poza matą zawsze rozplanowuję w godzinach porannych, jedząc drugie śniadanie w pracy. Załóżmy, że dzień wcześniej miałem wysiłek siłowo-wytrzymałościowy, cóż w takim układzie nastawiam się na trening pod kątem szlifowania technik (dzięki czemu też nie narażę się na przetrenowanie, zajeżdżając zniszczone w poprzednim dniu mięśnie). Jest to tylko jeden prosty przykład codziennego działania.
(more…)

07/12/2010

Napoje energetyzujące- źródło potężnej energii, czy nadwagi?

Filed under: Odżywianie — Matek @ 12:06 pm
Tags: , , ,

Na rynku wciąż pojawia się masa coraz to nowszych napojów energetyzujących.  Każdy obiecuje rewelacyjne efekty.  Każdy ma magiczną formułę,  która podniesie Cię na nogi po morderczym wysiłku i jest stosowana przez większość sław światowego sportu.

Z każdym treningiem w klubie łapę się za głowę, widząc jak chłopaki na wieść o przerwie na wodę między rundami chwytają się litrowych baniaków sztucznych pobudzaczy, nabytych w markecie za kilka złotych. Dzięki tak mądrym posunięciom postanowiłem napisać kilka słów o prawdziwym działaniu rozsławionych, magicznych mikstur. Pomógł mi w tym materiał Mike’a Geary, autora książki: The Truth About Six Pack Abs.
(more…)

06/12/2010

Men’s Health Spartacus Workout 1 tydzień

Wczoraj zakończyłem pierwszy tydzień Spartacus Workout. Cóż mogę powiedzieć, już kilka miesięcy nie miałem do czynienia z tak wymagającym zestawem ćwiczeń. Najbardziej demotywujący jest czas na wykonywanie każdej aktywności, oraz te kilka sekund, które mamy przeznaczyć na odpoczynek w przerwach między ćwiczeniami.

Ponieważ wszystko z 1wszego tygodnia dokładnie przerobiłem, teraz pora przedstawić Wam ćwiczenia i zachęcić do podjęcia wyzwania. Jedno mogę Wam zagwarantować, jeżeli przejdziecie przez dwie rundy i powiecie, że nie jesteście styrani- stwierdzę, że kłamiecie… chyba, że jesteście zawodnikiem UFC, który jest w ostatnich tygodniach fazy przygotowawczej pod zakontraktowaną walkę.

Dosyć wstępu, pora przejść do treningu.
(more…)

03/12/2010

Trening obwodowy pod K-1/muay thai/kickboxing

Przedstawiam pierwszy trening obwodowy, z którym walczyłem przez październik/listopad 2010. Każdy taki trening wykonywałem w domu w dni wolne od mma/muay thai. Obwodówka została opracowana przez Igora Kołacina, zawodnika mma/muay thai z Warszawy, którą wykorzystywał w okresie budowania siły i wytrzymałości przed swoją walką na K-1, która odbyła się w stolicy na początku 2010 roku. Pozwoliłem sobie nieco zmodyfikować trening, jednak ogólne jego założenie pozostawiłem bez zmian. Wykonywałem go 1 do 3 razy w tygodniu, w zależności od jakości każdego treningu na macie oraz natężenia drugiej obwodówki, którą przerabiałem w tym samym okresie (jej szczegóły w innym artykule).

Workout, to typowy trening FBW (full body workout), polegający na wykonywaniu poszczególnego ćwiczenia w określonym przedziale czasowym, by po jego zakończeniu przejść do następnego.
(more…)

Następna strona »

Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.